Ergonomie, Inrichting, Kantoorbijbel

Tips bij de aanschaf van kantoormeubelen

365

Het aanschaffen van kantoormeubelen klinkt misschien als een gemakkelijke klus, maar er komt nog een hoop bij kijken. De juiste kantoormeubelen dragen bij aan een hogere productiviteit en gelukkige medewerkers. BAS geeft 10 tips waar je op moet letten bij het aanschaffen van kantoormeubilair.

Kies voor ergonomisch

Ergonomische kantoormeubelen hebben veel invloed op een goede werkhouding. Met een goede werkhouding bedoelen we niet de productiviteit van de werknemers, maar hun letterlijke houding. Hoe ze achter hun bureau en op hun bureaustoel zitten. Wanneer medewerkers een ergonomisch bureau en ergonomische bureaustoel hebben, krijgen zij minder lichamelijke klachten. Gezonde werknemers zijn gelukkige werknemers! De sfeer op kantoor zal positief veranderen wanneer werknemers minder lichamelijke klachten hebben.

Kies voor kwaliteit

Goede, kwalitatieve kantoormeubelen zijn niet de goedkoopste kantoormeubelen. U wilt natuurlijk niet meer betalen dan nodig, maar dat betekent niet dat u voor de goedkoopste optie moet kiezen. Weeg de kosten af tegen de levensduur van het kantoormeubilair. Bureaus en bureaustoelen die elke dag intensief worden gebruikt, moeten van goede kwaliteit zijn. Wanneer deze niet van goede kwaliteit zijn, verslijten ze ook sneller. Dan kunt u weer nieuwe kantoormeubelen aanschaffen en bent u uiteindelijk duurder uit.

Kies voor gezonde werkplekken

Zitten is ongezond. Wist u dat te veel zitten net zo ongezond is als roken? Te veel zitten heeft de volgende nadelen:

  • Het veroorzaakt nek- en rugklachten
  • Doorbloeding wordt belemmerd
  • Productiviteit gaat omlaag
  • Creativiteit wordt minder

About the author / 

Mart